joi, 13 iunie 2013

CURTEA SUPREMA DE INJUSTITIE - ALERGICA LA DECLARATII DESPRE ABUZURILE PARCHETULUI (AUDIO)


Luată cu forţa de pe stradă să dea declaraţii împotriva yoghinilor.

T.E. , o martoră importantă în procesul lui Gregorian Bivolaru. De ce? Pentru că este una din persoanele care mărturisesc despre abuzurile incredibile pe care procurorii nu s-au sfiit să le facă la adresa yoghinilor.

T. E. a fost luată din tramvai, cu forţa, de către trei bărbaţi, şi dusă la procuratură să dea declaraţii în legătură cu MISA. În acel moment, doamna respectiva, de altfel profesor universitar, nu mai frecventa cursul de yoga de doi ani. Dar anchetatorii stiau deja acest lucru, precum si alte detalii din viata sa personala, înainte de a îi lua declaraţia. Cine sunt informatorii şi cine îi plăteşte pentru a-i urmări pe yoghini? – nu face parte din preocuparile Curtii…

In loc ca judecatorul sa fie cel putin intrigat de aceste aspect, el se arata vadit deranjat de subiect si trece la intimidarea martorei şi a avocaţilor. Ostilitate, presiune, rea voinţă. Le reproşează avocaţilor că îl apără toţi pe Gregorian Bivolaru. Dar cum ar putea să nu intervină, când dumnealui nu face decât să sfideze justiţia şi să ocolească aflarea adevărului?

Citiţi mai jos fragmente din stenograma şedinţei din 21.11.2012.

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Nu, nu am amanunte. A fost prima oara cand m-a luat procuratura de pe strada si imi dadea domnul procuror cu pumnul in masa si imi zicea : “Intri la puscarie domnisoara, intri la puscarie domnisoara“… politia, e posibil sa …

JUDECATOR : Eu v-am intrebat la momentul in care … eu v-am intrebat daca ati dat aceste declaratii, daca vi le mentineti …


MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Da, mi le mentin.

JUDECATOR : Iar acuma veniti si ne spuneti ca a venit procurorul si v-a batut.

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Nu m-a batut! Doar dadea cu pumnul in masa, asta a fost experienta care m-a marcat de atatia ani. Da, chiar nu vreau sa merg pe directia asta, eu vreau sa-mi vad de viata mea, nu am nici o treaba cu organizatia aceasta, m-am dus, am facut yoga, a fost foarte bine, a fost foarte sanatoasa.

JUDECATOR : Sunteti chestionata, dvs. nu trebuie sa va inflamati acum pentru ca nu sunteti chestionata … nu sunteti cercetata ca ati fost sau nu ati fost, ca nimeni altcineva, la MISA. Nu este un process al MISA aici, este un proces legat de niste infractiuni de drept comun care se presupune, se sustine ca s-ar fi comis sub aceasta palarie MISA ... Nu sunteti acuzata dvs. de ceva, nu va … de nimic, deci nu trebuie sa aveti alte manifestari. Da?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Imi cer scuze. Nu, da m-a marcat, va spun ceea ce mi-am adus aminte. Am …

Av Inc. G.B.: Da domnule presedinte, as avea o rugaminte de consemnare: sa se consemneze ceea ce a spus martora, in sensul ca in timpul audierilor la parchet anchetatorul a dat cu pumnul in masa, a spus ca o s-o bage la puscarie si ca …

JUDECATOR : Da, este legat de audierile … Ati fost constransa, violentata, vi s-a dat cu pumnul in masa sa inteleg?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Numai verbal.

JUDECATOR : Verbal? Ce vi s-a spus?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Deci, atitudinea dumnealui … in primul rand, am fost luata de pe strada. Nu mi s-a solicitat nici un fel de act de identitate sau ceva. Pur si simplu au venit trei barbati, care m-au vazut in tramvai si cand am coborat m-au luat pe sus si m-au bagat intr-o Dacie, m-au dus la procuratura. Era un domn foarte inalt si solid asa, parea foarte dragut, pe de alta parte, care, in momentul in care am ajuns, sa ma pierd cu firea, da, m-a intimidat si zicea: “Domnisoara intri la puscarie! Domnisoara intri la puscarie!”

JUDECATOR : Asa!

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Eu, nemaipracticand yoga de doi ani, nu stiam de ce ...

JUDECATOR : Pai si cum v-a explicat ca v-au luat asa de pe strada dvs. desi nu mai practicati yoga de doi ani?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Nu stiu, nu stiu. Eu eram … cand am plecat de la yoga … am plecat la niste cursuri de tai chi. Cand m-au intrebat, cunosteau tot. Si ca practic tai chi, si ca am facut revelionul unde facusem revelionul, cu toate persoanele cu care fusesem. Probabil verificau daca spun adevarul sau nu. Eu n-am nimic de ascuns asa ca de-aia am spus adevarul …

JUDECATOR : Da ce, ati patit ceva pana la urma?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: N-am patit nimic, dar modul in care a fost tot acest proces, nu am crezut ca in Romania exista asa ceva. Pe mine n-a marcat.

JUDECATOR : Ati venit aici sa faceti …

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Imi cer scuze.

JUDECATOR : analiza procesului? Dupa ce veniti la audieri, dupa ce v-am citat si rascitat si v-am dat mandate peste tot ca sa veniti in fata unei instante judecatoresti, veniti sa ne faceti noua … n-avem nevoie de …

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Nu! Imi cer scuze ca … ! Nu vreau sa va fac …

JUDECATOR : Dvs. raspundeti la intrebare. Deci ati fost luata de pe strada. Si ce altceva vi s-a intamplat acolo? Ati fost amenintata?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: …

JUDECATOR : Ca sa ce?

 MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Cum adica ca sa ce?

JUDECATOR : Pai o amenintare presupune o fapta pe care trebuie sa o faceti ca sa nu se materializeze amenintarea.

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Atuncea …

JUDECATOR : Am fost luata de pe strada, aaa iar cu ocazia audierii s-a batut cu pumnul in masa si am fost amenintata ca voi fi bagata la puscarie. Da? Insa nu mi s-a spus si pentru ce sau care ar fi conduita pe care ar trebui sa o adopt ca sa nu se intample acest lucru. Bun. Ceea ce ati declarat dvs., ati declarat de buna voie acolo?

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Da. Am declarat adevarul. Da.

JUDECATOR : Da.

MARTORA PROPUSA DE ACUZARE T.E.: Stiam ca trebuie sa imi fac datoria. Am facut-o.

JUDECATOR : Ceea ce am declarat insa in fata anchetatorilor reflecta adevarul, iar declaratia a fost de buna voie. Da. Alta intrebare!

Jud. Ionuţ Matei: Doamna avocat, această problemă o avem la fiecare termen. Este atât de greu să vă concentraţi la cele 2-3-5 ore cât ţine acestă şedinţă? Uitaţi-vă, fiţi atenţi la ce se consemnează. Am consemnat că a fost luată de pe stradă, ce vreţi mai mult?

Jud. Ionuţ Matei: Din tramvai, din metrou, nu contează. A fost luată de pe stradă. Din punct de vedere a ceea ce a vrut să transmită martorul, e suficient. Nu are importanţă de unde a fost luată, din tramvai. De pe stradă. Bun. Respingem solicitarea de consemnare a împrejurării că martora a fost luată din tramvai...

Av. Parte Vatamata Dumitru Madalina: ...

Jud. Ionuţ Matei: Nu vorbiţi în acelaşi timp cu mine, măcar atât lucru cred că aţi învăţat în atâţia ani de experienţă ca avocat. Vă rog să nu fiţi impertinentă pentru că vă şi amendez, da? Nu este cazul să purtăm discuţii de genul ăsta. Aţi pus o problemă, instanţa este suverană. Bine, rău, prost, bine, am...

Av. Parte Vatamata Dumitru Madalina: Şi avocaţi ... domnule preşedinte?

Jud. Ionuţ Matei: Cum am consemant?

Grefiera: ... este respinsă ...

Jud. Ionut Matei: În condiţile în care în cuprinsul declaraţiei s-a făcut menţiune legată de modalitatea în care s-a ajuns la audierea martorei în faza de urmărire penală. Altă întrebare.

Av. Parte Vatamata Dumitru Madalina: Nu am reţinut dacă s-a consemnat dacă înainte i s-a dat detalii explicite despre modul cum şi-a petrecut revelionul şi cunoştinţele pe care le are, cu prietenii.

Jud. Ionut Matei: Doamna avocat, dacă nici atâtea aspecte nu puteţi şti, acum am consemnat. Spuneţi doamna grefier ce aţi consemnat.

Grefiera: Înainte de a fi audiată la urmărire penală, mi s-au relatat aspecte din viaţa mea personală.

Jud. Ionut Matei: Dar nu asta mă interesează pe mine, d-na avocat, revelion,

…Judecator Ionut Matei: Am inteles exact care este situatia in aceasta cauza, va deranjeaza faptul ca am inteles care este situatia in aceasta cauza vis-a vis de apararea pe care toti incercati sa o exercitati practic pentru un singur inculpat, incercati sa va pastrati totusi limita, asta este ceea ce va cer . Daca nu m-as fi prins de lucrul asta puteati sa continuati, dar daca totusi v-am facut observatie, cred ca este cazul sa nu perseverati, asta este tot. Este o chestie omeneasca, ca sa nu mai spun ca juridica, ca va convine sau nu iarasi trebuie sa spun lucrul asta, asta este. Nu perseverati, ca pierdem vremea, ne enervam probabil reciproc degeaba, ne stricam ziua, care-i rostul, va consemnam ce trebuie consemnat, am respins intrebarea, nu mai insistati pe lucrul asta. Mai aveti alte intrebari legate de clienta Dvs?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu